úterý 26. března 2013

Buchty s povidlama...

"




Tady na tomto místě byl obrovský hate na lidské kafrání nad počasím, byl hodně emotivní, hodně sprostý,...





"

Ano tento recept tu mám dlouho rozepsaný, snad někdy od konce ledna. Bylo to v době, kdy napadlo toho hodně sněhu. Ale pak jsem to nestihl dopsat, tak jsme to uložil a pak nějak zapomněl a mezitím mě ta nasranost na hloupé lidi přešla. Tudíž žádné emoční výjevy nebudou....


Buchty s povidlama
 - 250g hladké pšeničné celozrnné (mouky)
 - 250g hladké špaldové (mouky)
 - 250ml vlažného mléka
 - 100g másla
 - 100g cukru třeba krupice
 - 30g droždí
 - 2-3 vejce
 - povidla

Kynuté těsto. Když to slyším, vždy si vybavím, že na 1 ho umí Bůh, na 2 syn Boží, na 3 babička, na 4 šefkuchař co má tři michelinská hvězdy a pětkaři ty ať se o něj ani nepokoušejí. Ale není to pravda. Bůh ani syn boží nepečou. Tudíž se stupnice posouvá směrem dolů a na 1 už je babička. Za další pochybuji, že šefkuchař dělá těsto na buchty. A jsme zase níže. Ano, jsme to my 5kaři, už jsme na dvojce a to nám může vlít čerstvou krev do žil. Páč 2 je super známka, na kterou jsem se při mém studiu VŠ nikdy nedosáhl.

Takže zaděláme si na kvásek. Trocha vlažného mléka, rozdrobit droždí, špetku cukru, zaprášit moukou, rozkvedlat lžičkou na kaši a dát ke kamnům, pomodlit se a čekat až vzejde. Mezitím si smíchám mouky, přidám rozehřáté máslo, cukr, vejce a na závěr vzešlý kvásek. Promíchám a začnu přilévat mléko. Zde začíná legrace s odhadnutím, kdy už je tam mléka dost a kdy málo. Mísu s těstem si dejte mezi stehna, vařečku do ruky, a těsto jakoby odkrajujte, po kouskách od jedné strany k druhé. Raději s mlékem pomaleji. Těsto by mělo být vláčné, jemné, nelepit se aň na vařečku, aň na mísu. Jó a taky dělat bubliny, ale to už nechávám jen té babičce. Já vím, popisuji to složitě, ale to se prostě popsat nedá. Kdo má zájem, může kdykoli přijet na workshop ohledně zadělávání kynutého těsta. ve finále, naše oblíbené, za kamna nechat vykynout. Když usoudíme, že těsto si říká o zpracování, přesuneme se k válu.

Miluju ty obrázky s těma pravidelnýma pekáčema buchet.To prostě není možné. To neexistuje, podle mě jednoznačný fake. A jak ještě píšou, těsto si rozdělte na patnáct dílů a naskládejte do pekáče. A kdo mi zaručí, že buchty se tam vejdou, že se mi jich tam nevleze třeba jenom dvanáct, nebo že mi nebudou chybět. Tudíž prostě musíte mít formy více velikostí a zkoušet :) Nebo jako já, rozdělit těsto na neurčitý počet dílů a jak to vyjde, tak to vyjde. Těsto tedy vyválím na placku cca 5mm co se tloušťky týče, rozkrájím na "čtverečky" 7x7 cm, doprostřed dáme povidla a vypracujeme buchtu. Pekáček vymažeme máslem, či jiným tukem a sázíme tam ty bochánky. Jejich strany vždy též pomašlujem a vrch vlastně potom taky...


Připraveno na pečení...
No a pak už je jenom upečeme při 200°C do zlatova. Na žádný velký procházky to mezitím není, páč ono se nic neděje a najednou mění barvu před očima. Tudíž další hra pro Vaše dítka :)

Výsledek posypat cukrem ať nám je veseleji...



Žádné komentáře:

Okomentovat